Het grote jaaroverzicht van 2017

Wat beleef ik een plezier aan het schrijven van deze artikelen. Deze tijd van het jaar is echt een geweldige tijd om artikelen te schrijven. De rest van de tijd ook natuurlijk, maar ik vind het erg leuk om eens terug te blikken, omdat sommige momenten toch al wat verdwenen zijn in je geheugen. Ik heb geen apart overzicht gemaakt van de maand december, ten eerste omdat die niet heel erg spannend was en ten tweede omdat ik dit hierin ook kan noemen. Dubbel op is ook zo wat. Lezen jullie mee naar het grote jaaroverzicht van 2017?

Ik vertel in dit grote jaaroverzicht enkele momenten die me bij zijn gebleven en natuurlijk kunnen jullie ook alle maandoverzichten terug lezen. Check hier de overzichten van Januari, Februari, Maart, April, Mei, Juni, Juli, Augustus, September, Oktober & November.

Het grote jaaroverzicht 2017

2017 was het jaar dat ik het verlies van mijn opa moest verwerken. Nu pas merk ik dat ik mij op dat moment heel erg afgesloten heb van alles en dat het nu pas binnenkomt. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om mij heen die me steunen in dit proces.

Afgelopen jaar hebben we heel veel gezellige avonden gehad met vrienden, samen eten, samen spelletjes spelen, vooral heel veel Keezen! Volgens mij hebben we ondertussen al onze vrienden geïntroduceerd met het gezelschapsspel Keezen. We hebben dit zelfs met z’n 7e gespeeld toen we een weekend weg waren met vin zijn familie. Ook ben ik een paar keer naar de sauna geweest, en naar de bioscoop geweest. Mooie momenten samen met mijn vrienden.

grote jaaroverzicht , Weekend weg op Camping de Leistert in Roggel Limburg (1)

Begin van het jaar heb ik een nieuwe scooter gekocht waar ondertussen alweer bijna 4500 kilometer mee gereden is. Dit gaat best hard met alle bezoekjes aan het ziekenhuis, 20 kilometer heen en 20 kilometer terug. Ook hebben we afgelopen jaar al veel plezier mogen beleven van ons nieuwe lounge set, uiteraard in onze nieuwe tuin die november 2016 aangepakt is.

Grote jaaroverzicht, Materialistische wishlist, scooter Maart, Sym Fiddle 3, ABCtje

Een grote droom is ook uitgekomen dit jaar! Ik wilde heel graag nog eens mijn trouwjurk aan en dan wel dat er ook nieuwe foto’s gemaakt zouden gaan worden. In februari is deze droom uitgekomen, ik mocht mijn jurk weer aan en er zijn prachtige foto’s gemaakt. Inmiddels heb ik daar ook een fotoboek van laten maken!

Annika, fotoshoot, trouwdag, getrouwd

Concerten & Festivals & Feest

Afgelopen jaar mocht ik aanwezig zijn bij diverse concerten en festivals. Als ik het woord festival schrijf dan wordt ik echt zo blij! Zo ben ik naar Dutch Valley geweest en twee weken later stond ik een heel weekend op Mysteryland! We hadden onwijs veel mazzel met het weer, want het was echt ontzettend mooi weer! Wat heb ik van deze festivals genoten, ik kijk nog regelmatig de eindshow van de Q-dance stage terug, kippenvel en tranen in mijn ogen, wat een heerlijkheid!

Month by Jess Augustus

Begin van het jaar ben ik samen met mijn moeder en zusje naar André Rieu geweest, ook zo bijzonder om mee te maken. Natuurlijk stond er ook een concert van Marco Borsato op de planning. Samen met Vin ben ik hierheen geweest prachtige avond! De Edwin Evers band en Kensington staan ook in ons bezochten concertenlijstje!

Afgelopen april hebben mijn ouders ook een groot feest gegeven met het thema Vier het leven! Mijn vader is 60 geworden vlak voor het feest, mijn ouders zijn 32 jaar getrouwd en we mogen gewoon ontzettend in onze handen knijpen dat wij dit nog mogen meemaken gezien de gezondheid van mijn vader het de afgelopen jaren flink heeft laten afweten! Waarom wachten op een speciale leeftijd, een speciaal jubileum als het ook nu kan?! Het was een super gaaf en gezellig feest!

Het grote jaaroverzicht

Uitstapjes

In het grote jaaroverzicht horen natuurlijk ook alle uitstapjes die ik die jaar gedaan heb. En dat waren er best veel en heel veel leuke uitstapjes ook! Een bezoek aan de Koninklijke stallen samen met mijn moeder. Een dag naar Indoor Brabant, een dag naar de dierentuin met mijn vriendin en later nog een dag met mijn ouders, zusje en Vin.

Koninklijke stallen, juli, grote jaaroverzicht

Afgelopen jaar heb ik ook de meiden mogen ontmoeten waar ik al een hele tijd mee praat via een facebookgroep en via whatsapp! Deze meiden hebben allemaal dezelfde hormoonstoornis als ik, PCOS, en wat was het bijzonder om elkaar eindelijk eens in het echt te ontmoeten. Deze meiden zijn een groot voorbeeld voor mij en hun succesverhalen geven mij hoop voor onze eigen toekomst met kinderwens.

Dit jaar heb ik Elise van EliseJoanne.nl ontmoet en ook heb ik de meiden van Alboe.nl ontmoet! Super leuk waren deze twee dagen. Ook heb ik nog meer andere mede bloggers ontmoet tijdens het Blogger by Nature event, waar ik ook veel heb geleerd voor het bloggen.

elise joanne maart

En wat denk je van alle kookclub meetings dit jaar? Dit jaar hebben we 4 keer een kookclub gehad, met diverse thema’s zoals Aziatisch, vegetarisch en we hebben een keer de BBQ aangestoken. Heerlijke avonden gehad met die meiden!

Vakantie & weekendjes weg

Ik heb het zo eens achter elkaar gezet waar we allemaal zijn geweest dit jaar en dan zijn we best vaak een weekend weg geweest. Heerlijk en het kan dus waarom niet?!  Zo ben ik samen met mijn beste vriendin naar Zwolle geweest. Ben ik met Vincent een nachtje in Uden geweest, zodat we dichterbij vrienden van ons zaten voor een verjaardag van een van hun kindjes.

In maart zijn we met mijn ouders, zusje en Vincent naar Hof van Saksen geweest. Gezellig samen een weekendje weg. Ook voor 2018 staat dit weer op de planning, alleen gaan we dan waarschijnlijk naar Texel.

Hof van Saksen, maart

Ook zijn Vincent en ik twee keer naar Texel geweest voor een weekendje weg/nachtje slapen. Vin moet daar vaak heen voor zijn werk en als het even kan ga ik mee en plakken we er een nachtje weg achteraan. Heerlijk om op Texel te zijn. Misschien dat we in 2018 maar eens naar een ander Waddeneiland gaan. Kijken of dat net zo heerlijk voelt als Texel.

Het grote jaaroverzicht 2017

Samen met Vincent en onze vakantievrienden zijn we een week naar Gran Canaria geweest in Juni, wat een heerlijke vakantie.

Vakantie Gran Canaria, juni

Samen met Vin zijn familie hebben we ook nog een weekend doorgebracht op de camping in Roggel, Limburg. Het was gezellig om eens met z’n alle te zijn. Wie weet doen we dat in 2018 ook weer?!

In november zijn mijn moeder en ik naar Tenerife geweest, nog een weekje er tussenuit voor alle drukke feestdagen begonnen. Wat was het heerlijk om naar de zon te gaan terwijl het in Nederland koud is! Dat gaan we echt vaker doen!

Vakantie op Tenerife

En als laatste, twee weken geleden zijn wij ook nog een weekend weg geweest naar Landal Landgoed ’t Loo. Heerlijk samen in een huisje, veel met de open haard aan. Geweldig!

Het grote jaaroverzicht 2017

Dit was het grote jaaroverzicht van 2017. Al met al heb ik een mooi 2017 gehad, wat 2018 mij gaat geven? Ik heb geen idee, we gaan het allemaal zien! Ik ben heel benieuwd in ieder geval. Hoe was jullie jaar? En wat was het hoogtepunt dat jullie is bijgebleven?

Liefs Jessica, Life by Jess

• Nicole Orriëns

Ik herinner me niet echt een bepaald hoogtepunt moet ik bekennen. Jouw jaar overzicht ziet er leuk uit!

• Shauna

Wat een mooie verzameling aan herinneringen. Leuk om mee te kijken! Groetjes, Shauna

• Vera

Wat een geweldig jaar heb ik gehad! Ik ben benieuwd wat 2018 voor jou brengt!

• Lodi

Wat een geweldige foto’s van jouw jaar en wat leuk dat je je trouwjurk nog eens aandeed en hier foto’s van maakte!

• Jessica (author)

Ja die dag was zo gaaf! Zou het zo nog een keer doen over een paar jaar.

• Nicole Orriëns

Leuke scooter zeg. Heb je dat liever dan bijvoorbeeld een elektrische fiets? Of is dat niet te vergelijken?

• Jessica (author)

Ik heb liever een scooter, ben ook liever lui dan moe haha…. is niet te vergelijken met een elektrische fiets, want als jij niks doet, gaat die fiets ook niet haha…

• Eke

Wat een mooi jaar, ondanks de dieptepunten waar je eerder over schreef! En hoe toevallig, ik was ook op het Opel-event waar ik Elise ontmoette, zo tof!

• Jessica (author)

Wat toevallig! Jammer dat we elkaar daar ook niet gezien hebben.

• Sanne

Prachtig overzicht. Het verlies van je opa is zo herkenbaar voor mij. Ik heb zelf mijn grootvader verloren in 2017. Gelukkig ben je bij mensen die om je geven. Zo verwerk je het ook gemakkelijker.

• Verena

Wat een tof jaaroverzicht. Leuk dat je kon shooten in je trouwjurk. En je hebt een hoop leuke plekken bezocht!